Markedsføring og oplevelsesøkonomi

Med ’markedsføring og oplevelsesøkonomi’ bliver du kvalificeret til at anvende markedsføring og marketing mix i en oplevelsesøkonomisk kontekst. Der er særligt fokus på forholdene for virksomheder, der arbejder med oplevelsesbaseret forretningsudvikling

Du får kendskab til en række operationelle værktøjer og modeller, så du kan gennemføre markedsføringsaktiviteter selv, eller lede andre i markedsføringsprocessen, i din virksomhed eller organisation.

Indhold

  • Købsadfærd B2B og B2C
  • Segmentering
  • Målgruppevalg
  • Konkurrentanalyse
  • Markedsforhold
  • Virksomhedens handlingsparametre (marketing mix – de 7 p’er)
  • Marketingsplan.

Udbytte

'Markedsføring og oplevelsesøkonomi' er for dig, der ønsker værktøjer til at kunne:

  • udarbejde interessentanalyser (herunder PEST og konkurrentanalyse)
  • vurdere og anvende marketing mix og porteføljemodeller
  • identificere de nyeste marketingværktøjer
  • deltage i udarbejdelse af virksomhedens strategiske markedsføring herunder udvikling af en markedsføringsplan.

Eksamen og ECTS

’Markedsføring og oplevelsesøkonomi’ afsluttes med en mundtlig prøve med baggrund i et kort projekt. ’Markedsføring og oplevelsesøkonomi’ giver 5 ECTS-point

Fleksibel efteruddannelse

’Markedsføring og oplevelsesøkonomi’ er et valgfag på akademiuddannelsen i oplevelsesøkonomi, som er en del af det merkantile fagområde. 

’Markedsføring og oplevelsesøkonomi’ kan ligeledes indgå som et valgfag på andre akademiuddannelser og du kan tage ’markedsføring og oplevelsesøkonomi’ som et enkeltstående uddannelsesforløb.

Ønsker du senere en hel akademiuddannelse, kan der dog være begrænsninger eller specifikke anbefalinger i fagrækkefølgen. Kontakt os på deltid@eaaa.dk eller telefon 7228 6160, hvis du har spørgsmål. Eller book en karrieresamtale her