Strategisk salg

Study4player

'Strategisk salg' er for dig, som ønsker at forstå og arbejde med strategisk salg og salgsledelse.

Du bliver rustet til at lede og gennemføre salg på strategisk niveau. Du får kompetencer til at sælge professionelt på både B2B- og B2C-markedet, og du lærer at arbejde med salgsledelse, key account management og risikostyring i salget.

Indhold

  • Key account management
  • Relationssalg, projektsalg og netværkssalg
  • Købsadfærd og indkøbsstrategi
  • Forhandling
  • Salgsledelse
  • Salgsstrategi og -planlægning
  • Salgsopfølgning (Pipeline Management)
  • Customer Relation Management (CRM)
  • Salg gennem netværk og sociale medier
  • Risikostyring i salget
  • Lead Management (styring af emne-generering)

Dit udbytte

’Strategisk salg’ er for dig, der ønsker værktøjer til at:

  • opstille og følge op på salgsmål
  • analysere kundens købsadfærd og indkøbsstrategi
  • sikre, at virksomheden genererer tilstrækkeligt mange nye leads
  • arbejde effektivt med forhandlingsteknikker
  • afdække, hvad der skaber værdi for kunden
  • pleje og udvikle relationen til dine key accounts
  • bruge sociale medier og netværk i det strategiske salgsarbejde

Eksamen og ECTS-point

'Strategisk salg' afsluttes med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i en projektrapport. Faget giver 10 ECTS-point.