Salgspsykologi og grundlæggende salg

Study4player

Med 'salgspsykologi og grundlæggende salg' får du, kompetencer til at agere i forhold til forskellig kundeadfærd og viden om, hvordan du tilpasser din egen adfærd og kommunikation til forskellige kundetyper for derved at opnå bedre salgsresultater.

Du lærer om vigtigheden af planlægning og bliver i stand til at anvende konkrete værktøjer til at planlægge og prioritere din tid effektivt og forebygge negativ stress i salgsarbejdet.

Indhold

  • Personprofil
  • Personlig adfærd og udvikling
  • Adfærdsmodeller - konsument og B2B
  • Identifikation af kundemotiver og –mål
  • Verbal og nonverbal kommunikation - aktiv lytning
  • Salgs- og kommunikationsstrategier
  • Argumentationsteknikker
  • Kommunikationsværktøjer
  • Planlægning og tid
  • Struktur og effektivitet

Dit udbytte

’Salgspsykologi og grundlæggende salg’, er for dig, der ønsker værktøjer til at:

  • forstå din egen DiSC-personprofil
  • identificere forskellige kundetyper
  • tilpasse din kommunikations- og salgsstrategi til den enkelte kunde
  • arbejde kundeorienteret med baggrund i en grundlæggende indsigt i salgspsykologi, herunder kropssprog, stemmeføring og forståelse for købemotiver
  • anvende teknikker til effektiv kommunikation
  • prioritere dine arbejdsopgaver og planlægge dine arbejdsopgaver - og få metoder til at forebygge negativ stress.

Eksamen og ECTS-point

'Salgspsykologi og grundlæggende salg' afsluttes med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i en projektrapport. 'Salgspsykologi og grundlæggende salg' giver til 10 ECTS-point.