International markedsføring og analyse

Study4player

Med ’international markedsføring og analyse’ lærer du at analysere og skabe overblik over virksomhedens markedssituation og salgspotentiale – herhjemme og internationalt.

Du bliver i stand til at vurdere, hvordan virksomhedens potentiale udnyttes bedst muligt, og du får indsigt i de internationale forhold, der har indflydelse på markedsføringen - herunder segmentering af markedet, udvælgelse af kundemålgrupper og positionering af virksomheden og dens produkter/ydelser

Indhold

  • Markedsinformationssystemer
  • Kunders købsadfærd og -kriterier på B2C- og B2B-markeder
  • Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
  • Internationalisering
  • Metoder til markedsanalyser

Dit udbytte

’International markedsføring og analyse’ er for dig, der ønsker værktøjer til at:

  • planlægge og gennemføre markedsundersøgelser
  • vurdere konkrete situationer med udgangspunkt i virksomhedens markedsinformationssystem
  • forstå internationaliseringsprocesser, markedsudvælgelse og indtrængningsstrategier
  • beskrive, analysere og vurdere købsadfærd og -kriterier på både B2B- og B2C-markeder
  • gennemføre markedssegmentering og udvælge kundemålgrupper
  • udarbejde differentierings- og positioneringsstrategier i brandingarbejdet
  • identificere virksomhedens markeds- og salgspotentiale og udnytte potentialet bedst muligt
  • indsamle og analysere markedsdata og foretage købsadfærdsanalyser

Eksamen og ECTS-point

Faget afsluttes med en mundtlig eksamen, som tager udgangspunkt i en projektrapport. Faget giver til 10 ECTS-point.